Nu så..

..har jag tid att skriva om Bulan.

Bulan (Registrerad under namnet Danelvo), ett svenskt halvblod född 1985 (24 år detta år).
Kom till Levide 2001 (Då var jag 11 år och han 16 år) när hans ägare flyttat ihop med min farbror. 
Bulans ägare gav mig lektioner på honom, och det var så jag började rida.
Det är på honom som jag lärde mig lättridning, galopperade för första gången på, första hindret jag tog mig över var med honom, första tävlingen, första avramlingen.. Ja ni fattar, det var på honom jag lärde mig rida.
Han är även den första häst som jag varit med vid avlivning. Lite ironiskt faktiskt, att han skulle "lära" mig det också.

Bulan blev alltså sjuk den 15 augusti. Började redan på förmiddagen. Troligen kolik. Veterinär var där några gånger under dagen, han fick även dropp nån gång. Jag visste inget om det hela. Kom från jobbet på kvällen och skulle stanna till vid stallet för att ge Easy mat. När jag kom såg jag Bulan ligga ihagen och veterinären gick precis för att hämta avlivningssprutan. Bestämde mig med en gång att jag ville vara med. Var väldigt sorligt men inte hemskt. Gick väldigt lugnt till, han bara somnade in.

Nu känns det lite tomt och Easy och Fanny har varit lite oroliga i hagen ibland. Men det är inget att göra åt, bara att gå vidare. Minnena kommer leva kvar =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0