"Bonden på uppdrag"

Har fått leka lite Bonde idag. Tur var nog det för då kom jag upp ur den förbaskat sköna sängen. Pappa väckte mig vid kvart över tio ungefär. Han hade jobbat i skogen nu på förmiddagen och när han var på väg hem med ett lass och skulle över ett litet vatten drag så körde traktorn fast. Pappa lät mig köra den stora nya traktorn (Köpt i höstas nån gång), som jag aldrig ens suttit i. Men det är lättast att köra den som ska dra upp så det blev en liten snabbkurs i hur den funkar. Väldigt läskigt att bli lämnad själv i en stor traktor med massa spakar, pedaler och knappar, men det gick bra.
Har gjort det förut men då var det på en stor åker och så var det lilltraktorn som skulle dra upp den stora och den lille har jag lite bättre koll på hur den funkar. Nu var det mitt inne i skogen med en massa tallar i vägen plus att den stora har en lastare fram som är lite ivägen..
Men som sagt det gick fint och sen fick jag köra i den stora hem själv, med pappa före.




Lilltraktorn ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0