Urch..

Var vid tandläkaren för nån vecka sen. Allt såg fint ut förutom att det var lite trångt för mina tänder och han undra om jag ville göra något åt det. Blev väldigt chockad, inte över att tänderna satt trång (det visste jag redan),utan att det här "göra någonting åt det".. Diskuterade ingenting och jag frågade inget. Har tänkt ganska mycket på det nu och funderat över vad "nånting" innebär.
Pratade med mamma ikväll om det och hon sa att man kunde plocka bort nån tand och sen troligtvis fixa till resten med tandställning, räls.. Nu är jag rädd, jätte rädd faktiskt. Jag fyller snart 19 vilket innebär icke gratis tandvård.. Jag är så rädd för att få räls, många av mina kompisar har haft det och man tänker inte på det. Det är inte för utseendets skull som jag är rädd. Jag är rädd för att leva med rälset, massa besök hos tandregleringen och kostnaderna. Samtidigt hade det varit trevligt att få snygga till tänderna lite, det är inget jag lider av nu men det kan kanske bli värre..

urch... :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0