Vilken dag!

Haft en riktigt bra dag idag. Red ut med min granne och fick låna hennes ena Islänning. Har inte ridit Islänning på jätte länge så det var riktigt kul! Sen red jag ut själv på Easy med sadel och halsring. Väldigt tråkigt väder men annars var båda ridturerna jätte häriga. Easy lyssnade fint på halsringen så det blev en ridtur i alla gångarterna. Väldigt härligt att kunna rida ut så, man känner sån frihet. Tränade lite trick i boxen sen efter och det gick prima. Buga på vänstersidan går galant nu, så han ska bara lära sig att göra likadant på höger och det är på god väg faktiskt.

Jag har lidit av bokbrist nu på senare tid. Läste "Gömda" av Liza Marklund för ett tag sedan, men den tog slut ganska snabbt tyvär. Efter det har jag varit väldigt lässugen, men inte på vad som helst utan på en riktigt, riktigt bra bok. En sån som man aldrig vill lägga ifrån sig, en som får en att vilja ha mer och mer. En bok som får känslorna att välla fram.
Det var nog dom behovna som fick mig att gå in på adlibris.se och söka efter Stephanie Meyer. Läste igenom sammanfattningen av hennes böcker "Om jag kunde drömma" (Twilight), "När jag hör din röst" (New Moon), "Ljudet av ditt hjärta" (Eclips) och "Så länge vi båda andas" (Breaking Dawn). Har läst sammanfattningen många gånger tidigare och kan säga att det verkligen får en att vilja läsa hela. Att  det sen också gick att provläsa första kapitlet på några av böckerna gjorde det hela inte ett dugg lättare att hålla sig borta. Malde igenom kapitlet till första boken och vipps! så var jag fast.. Efter lite smsande med Mia (som läst böckerna) så bestämde jag mig för att se filmen "Twilight". Han som spelar Edward (manliga huvudpersonen) är farligt snygg, riktigt farligt snygg!
Nu efter att ha sett filmen är jag i ett ännu värre desperat behov av böckerna.. Vet inte var jag ska ta vägen riktigt.. Känns inte som nån idé att börja läsa nån annan bok för dom kommer nog framstå som lite "torra" faktiskt..

Kommentarer
Postat av: Mia

Hihi jag förstår vad du menar att andra böcker blir "torra" så känner jag än idag då jag börjar läsa böcker, min besatthet fick mig att villa läsa böckerna på alla tider på dygnet (läste ju ut de två första böckerna på 4 dagar). Beställning på gång? =P

2009-02-07 @ 21:56:04
URL: http://thedarkmia.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det kan du ge dig på! Får se hur många det blir. Ska faktiskt se filmen på bio i morgon kväll ^^

2009-02-08 @ 00:10:12
URL: http://thepopcorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0