Hockey dags igen ^^

Ja, i morgon var det dags att åka in med mamma och pappa för att se på lite hockey igen ^^ ska bli kul. Innan matchen ska vi svänga införbi ElGiganten och se om de har någon hårddisk för ett bra pris. Har inte så stort minne på min bärbara data, så jag känner att en extra hårddisk skulle sitta fint. Kan dessutom vara skönt att lägga över lite viktiga saker så man har det på två ställen.

Hade Ridning på skolschemat idag ^^ Jag klagar verkligen inte. Easy hängde med väldigt bra tyckte jag, och han kunde till och med galoppera lite. Han gjorde jätte fina galoppfattningar från skritt. Lite sur i traven som vanligt men han fixade det bra.

Är så lektion sugen nu. Måste verkligen kolla ekonomin och se om de räcker för ridlektioner närmare våren. Medlemsavgiften ska betalas snart, på 225 kr. Min faster har varit jätte snäll och betalat den för mig i alla år. Men det är ganska dyrt nu (höjda avgifter), så jag räknar inte med att hon ska fortsätta med det. Jag är jätte tacksam för alla de år hon redan betalt. Sen för att få rida lektion och delta i interntävlingar måste man betala 300 kr för ett lektionskort, per termin, alltså 600 kr på ett år. Upp på det måste man ju betala lektionerna plus bensinen till och från ridhuset..
Bara medlemskortet och lektionskortet går på 825 kr/år. Sen kostar en lektion mellan 100-250 kr/st skulle jag tro.
Har funderat ibland på att byta till någon annan ridklubb, som är billigare. Samtidigt så gillar jag GLR (Gotlands Lantliga Ryttarförening). Även om jag varit en ganska inaktiv medlem så har jag alltid trivts bra på deras tävlings- och träningsbanor. Och även om jag inte känner de andra medlemarna så väl så tycker jag dom är trevliga.. Får se hur detta slutar. Nu kan jag iaf köra transport själv, så hur jag ska ta mig till ridhuset är inget problem längre :P


                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0