Nu vet jag

Nu, äntligen, vet jag vad jag vill med min ridning och hästhantering. Orden är "Akademisk Ridkonst".

Jag trodde jag visste vad det var. Men efter dagens föreläsning av Hanna Engström från Gotlands Ridakademi så fick jag veta vad det var, på riktigt. Det var så mycket mer än jag trott (mycket historik, och det gillar jag). Jag kan säga att jag är otroligt facinerad av denna konst och har nog aldrig känt mig så säker förr på hur jag vill rida och hantera hästar.  Jag helt enkelt vet vad jag vill. Nu ska jag bara kämpa för att lära mig.
Mitt kortsiktiga mål just nu är att i vår rida lektion på Ekeskogs gård (där Hanna bor och jobbar) i Akademiskt ridkonst med Easy och lära honom och mig så mycket som möjligt på den tiden. sen får vi se vart det bär i väg. Känns så skönt att känna sig så säker. Jag har alltid haft svårt att bestämma mig för vad jag ska göra med ridningen, engelska dressyren, hoppning, western, akademiskt, körning osv. Jag har haft svårt att välja, samtidigt som jag gärna vill ha en specifik stil att följa, tillhöra ett "fack" helt enkelt. Men nu behöver jag inte fundera mer, bara kämpa.


Bent Branderup och den blinda hingsten Hugin. (Bilden från http://www.bentbranderup.dk)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0