Överambitiös häst

Sov vid Bine i natt, Mia var också där. Vi skulle ha lite filmkväll tänkte vi, men det blev bara en film sen såg vi på lite olika Tv-avsnitt i stället. Men det var väldigt kul det med. Härligt att träffas sådär alla tre, blir inte så ofta när dom bor i Visby och jag långt ute på landet.. Sov ganska länge dagen där på och åkte inte hem förren typ vid halv fyra tror jag.
Eftersom det började bli mörkt när jag kom hem så orkade jag inte rida något, så det blev lite enkel trick-träning på snöig gårdsplan. Efter några morotsbitar blev Easy lite för abitiös i träningen av spanskskritt, som är under inlärning, så vi fick göra lite annat en liten stund. När vi började träna spanskaskritten igen tog vi det lite lugnare och han koncentrerade sig bättre. Fick några riktigt fina steg. Höll inte på så länge. Slapp mocka sen när vi var klara, båda hästarnas boxar var mockade. Easys box mockar jag gärna men Bulans är jobbigare. Båda hästarna såg väldigt nöjda ut när jag lämnade dem med varsin hög med hö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0