Slappdag

Har tagit det lugnt idag. Ganska skönt, men har varit lite rastlös och velat göra något vettigt, utan att orka ta mig an något. Rummet städade jag igår, så det var klart, och hästkläderna som behövdes tvätta var tvungna att vänta tills efter att jag varit ute vid hästarna. Även fast jag inte fått så mycket vettigt gjort så har dagen varit bra och jag har inte dåligt samvete över mitt latande ^^.

Lyckades iaf komma ut på en ridtur idag. Lite mer is har smält bort och pappa har sandat på de värsta ställena. Gick bra att få in Easy och det blev ingen Isdansuppvisning denna dag. Ute bakom lagården var det mer is men vi lyckades rida till en av våra åkrar, så det fick bli lite dressyrträning idag med. Han ville inte att jag skulle rida lätt i traven idag, så det blev att skumpa runt i traven och försöka sitta så bra som möjligt. skoningen på mina termoridbyxor som jag hade är ganska uselt grep i, så ingen extra hjälp där inte. Tränade lite öppna på volt i skritt, och att få honom att gå fram mer. I traven gjorde vi vanliga volter, 8-volter och testade att flytta bakdelen några få steg i förberedande öppna. Han var duktig och fick som en belöning galoppera fritt på åkern, hemmåt. Han hade tydligen väldigt brottom hem, för han ville inte sakta av. Men med lite övertalning kom vi ner till skritt.
Hemma tränade vi lite på Bugning, testade att göra från andra hållet (att jag står på andra sidan och att han ska gå ner med det benet, om ni förstår ^^) och det gick fint, fick hjälpa honom ner men han stannade kvar fint.

Nu ska jag göra ett tappert försök att sova. God Natt *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0