Tillbaka till skolan

Idag var första dagen i skolan efter jullovet. Överlevde faktiskt cykelturen på isbanan till väg både till och från bussen. Härligt att träffa massa folk igen. Några av dem har jag inte sett på hela lovet. Efter lite klass-samling så fick vi gå till våra IV-grupper. Blev väldigt förväntansfull av kursen (Ridning ^^ ) efter denna dag och det ska bli spännande och se hur detta blir.
Blev lite pepp av dagen så efter att jag varit och köpt mina efterlängtade dubbdäck till transporten och ett battri till bilnyckeln så blev det ett träningspass på en av våra åkrar. Det är det närmaste dressyrbana jag kommer just nu. Grannens bana har vintervila, och någon annan finns inte på ridavstånd, och då får man helt enkelt ta va naturen erbjuder. Gick riktigt bra faktiskt. Vi har inte tränat så hårt nu under en period, mest mysiga skogsturer, så vi båda är nog lite ur form. Men traven som vi brukar ha problem med gick riktigt bra, och när jag skulle testa om han hade lust att galoppera lite på volt så gick det också fint. Han är så snäll och go den hästen, även om öronen kan hamna på nacken och bakbenen kan flyga lite i luften.
Ska se om jag kan jobba lite med mitt projektarbete nu, men har två kurrande katter, en på var sida, i min säng. Kan bli svårt att låta bli dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0