Gott Nytt År!

Första inlägget ^^
Efter tidigare bloggförsök så skulle jag vilja kalla mig själv för en dålig bloggare. Några ganska flitiga inläggibörjan, sedan allt färre och färre. Men nu, detta nyblivna år ska jag verkligen göra ett tappert försök.
Kan ju säga att detta nya år har börjat bra för mig. Inget storslaget som har hänt precis, men det känns bra att året inte börjar med en katastrof dag. Red ut en sväng i kylan på min överspeedade häst. Han har fått lite överskottsenergi för det har varit för hårt och knöligt i marken för att springa. Och han älskar att få springa, det är det han är född till. Dock föddes han till att springa snabbt på travbanor, i trav, men nu mera verkar han föredra galopp, och det gör jag med.
Vi blev bjudna på grilladkorv ute i skogen, men jag tackade nej för oss båda. Var några som hade "vinterpicknick" utanför en lite jaktstuga som jag skulle rida förbi. Trevligt folk som såg ut att ha trevligt. Easy (min häst) var duktig och uppförde sig fint när vi var tvugna att rida genom deras picknickplats som var placerad på och bredvid grusvägen vi red på.
Hittade sen ett ställe där marken var lite mjukare. Där fick han springa av sig lite. Det var väldigt uppskattat och det blev till och med några "nästan-bocksprång" från hans sida. På hemväg var vi tydligen jagad av något monster. Jag såg dock aldrig till något, men Easy verkade övertygad om att han hade rätt och matte fel på den pungten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0