Vilken match!

Var på hockey i kväll igen ^^. Idag följde även min lillasyster Mikaela med. Matchen var verkligen spännande från första sekunderna till de sista. Visby Roma inlädde ordentligt med att göra sitt första mål efter bara 46 sek. sen kvitterade Valbo efter en ganska kort stund. Dommaren delade sen flitigt ut utvisningar av Visby spelare, och två av spelarna fick matchstraff. Så ett tag spelade Visby 3 mot 5. Då släppte de in ett mål, men lyckades sen hållaa tätt. sen blev det lite fler utvisningar hit och dit, så man började undra va domaren höll på med.
I andra perioden var det "lugnare", spelarna höll sig lite bättre i skinnet och domaren också ;) Efter ca 10 min i andra kvitterade Visby, 2-2, och inom drygt 2 min gjorde dom 3 mål, 4-2.
I tredje perioden reducerade Valbo till 4-3, och matchen stannade på det resultatet. Men det var spännande, fullt av spelare och chanser vid Visbys mål och Valbo (och Visby)kämpade sekuderna ut! Den mäst spännande match jag varit på, hittils! Kul att Visby Roma tog hem segern, trots en jobbig och svår första period.

När vi kom hem firades min pappa lite smått på sin födelsedag, lite gott drickbart och ostbricka ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0