Havet

Idag har varit en riktigt bra dag!

På förmiddagen innan lunch så var jag ute på en jogging/promenad runda, mulet och kom lite små stänk på hemvägen. Men de var skönt.

Efter lunch åkte jag med mamma, mormor och Gun när dom skulle kolla efter in present hos Perssons Present & Trädgårdskonst i Levide. Hittade en liten prydnadshäst på loppisen dom har där och ville ha massor av trädgårdskonsten. Fanns så mycket fint där!

När vi var klara åt vi fika hos mormor och när jag och mamma kom hem igen skulle jag rensa i trädgårdslandet. Som tur var så gick det rätt snabbt. Zicco till husvagnen och jag red en annan väg ner mot havet. Jag tror Easy blev väldigt förvånad över vad han såg. Tror aldrig han har sett havet. I början vågade han inte ens gå i sanden och det tog ett tag innan mamma lyckades hjälpa oss ut i vattnet. Men när han väl var i tyckte han det var jätte mysigt. Lyckades också sitta kvar i lite strand-galopp ^^. När vi var färdigbadade så fick han stå bunden på tomten medans jag och mamma åt lite. Red sen tillbaka till transporten och började rulla hemmåt.

Stannade till vid Levide IP och såg B-lagets sista halvlek mot Hangvar. 2-3 stod det när vi kom och det slutade 4-4. Easy tyckte inte det var så kul att vänta i transporten men fann sig ganska bra när dörren fram stod öppen så han kunde se.

Och nu måste jag sluta skriva innan klockan tickar iväg ännu mer. Ska upp halv 7 i morgon och köra in till stan och jobba.

Lite bilder kommer nån gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0