Dansar vidare

Ja mina små fingrar har kommit in i en skrivar period. Fingrar och hjärna samarbetar förfullt.

" Han reste sig från soffan och plockade ner den akustiska gitarren som hängde på väggen. Han tog med den till soffan där han satte sig bredvid mig igen.
"Du sa att du inte kunde spela", sa jag förvånat. Han log lurigt mot mig och sa:
"Det sa jag bara för att slippa spela då", och så flinade han stort. Han skrattade till när jag gav honom en lätt knuff. Han började spela och jag blev förvånad över hur duktig han var. Min förvåning kanske hade att göra med att jag hade gått och trott att han inte kunde spela överhuvudtaget. Jag suckade och lutade mitt huvud mot hans axel, slöt ögonen och lyssnade på de ljuva tonerna som kom från gitarren. Han nynnade mjukt och spelade. Jag kunde inte låta bli att le. Jag kände mig lycklig, på riktigt. Upptagen av min egen lycka märkte jag inte ens när han slöt att spela, kände bara hans varma hand som smekte min kind. Jag slog upp ögonen och tittade in i hans vackra gröna ögon. Han drog sin hand genom mitt hår och böjde sig lite närmare och gav mig en lätt kyss på läpparna."


Ska åka in till staden i morgon och kolla innebandy kval när Madde spelar. Sen ska jag försöka tidsfördriva en massa innan jag ska se fotboll. Levide så klart ^^. Hoppas på härligt väder, så skulle man kunna ta en lång och mysig promenad.

Bara 1 vecka kvar till min födelsedag ^^.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0