Tur eller ödet?

Saker som sker här i livet är det tur, otur eller helt enkelt ödet? Kan det vara så att olyckor som sker är otur eller är det helt enkelt ödet som bestämt att det ska ske? Är det turen eller ödet som bestämmer om vi ska vinna på lotteri eller ej?

Jag vet inte om det var turen eller ödet som gjorde att jag ännu var kvar i lagården ikväll när en kalv fastnade väldigt galet med sitt huvud. Jag skulle faktiskt bara pussa Easy god natt och sen gå in. Tur (eller?) att man är lyhörd för djurens beteenden. Hade inte jag reagerat på att det blivit sånt liv på kalvarna och gått in i stället så hade kalven varit död innan morgon utfodringen i morgon bitti. Han satt riktigt ordentligt, så min roll i det hela var att hämta pappa, eftersom jag insåg att jag inte kunde trycka loss huvudet som man ibland kan göra själv. Sen fick jag ringa farbror Dag. Pappa och Dag fick ta över och bända lite brädor för att få loss honom. Tror han kommer klara sig fint. Fick dock en hel del skrapsår på benen och hade svårt att stå i början. Men innan jag gick in kunde han i alla fall halta runt i boxen utan att vara nära på att ramla omkull i varje steg. Hoppas han är pigg i morgon.

Tur eller ödet? Hum..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0