Varför inte?

Ja, nu när jag ändå varit så flitig och skrivit två blogginlägg på en dag så varför inte skriva ett tredje?

"Hon satt på kajen med sina bara fötter i det kalla och svalkande vattnet. I handen höll hon en bägare med glass. Hennes blick var riktad mot en man som stod längst ut på bryggan. Hon visste inte vad det var som fängslade henne mest, hans mörka hår som lockade sig lätt, hans mörka djupa ögon eller sättet han rörde sig på. Hon samlade sitt långa blonda hår och satte upp det i en hästsvans. Hon försökte koncentrera sig på vad Anna berättade, men hon kunde inte slita blicken från mannen. Annas röst hördes bara som ett sorl i bakgrunden."

Gillar att skriva. Tappar dock lätt tålamodet så jag har börjat skriva korta stycken i stället för "berättelser" och noveller. Är skönt när man kan skriva om just det man känner för, och inte behöva tänka på vad man ska skriva för att komma dit.


Kommentarer
Postat av: mia

Det lät ju skitbra, du skulle säkert bli en bra bok-skrivare =) själv har jag försökt att hålla intresset uppe med min bok, över 50 sidor har nu passerat, yey =D Bättre med förkylningen? Kram

2009-03-21 @ 14:27:20
URL: http://thedarkmia.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag vill skriva en bok, problemet är att jag inte kan komma på vad den ska vara för typ av bok och vad den ska handla om.. 50 sidor, inte illa! Förkylningen blir bara bättre och bättre :)

2009-03-22 @ 20:06:15
URL: http://thepopcorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0