Dag 4

Gick upp 06.40. Släppte ut Easy i hagen och körde sen till Bopparve. Mockade nån box, krattade gången, ryktade några hästar, red Kalle, släppte ut lite hästar, putsade lite träns och sopade i sadelkammaren och tvättrummet. Tyckte Kalle gick bättre än sist. Börjar nog hitta knapparna rätt bra.

När jag kom hem igen så målade jag nån dörr och lite annat..

Om ett tag ska jag ut och träna Easy. Är jätte glad över att jag köpte kapsonet, tycker han går jätte fint med det. Sist vi var på lektion, så sa Mariana att han behöver träna mycket Lång o låg under en lång period. Har jobbat i skritt och trav, och han börjar hitta rätt. Tror det är lite lättare med kapsonet än mitt sidepull. Ska värkligen försöka jobba honom så. Men det är lite svårt att hålla motivationen ibland, speciellt nu när han behöver gå så en längre period (nån månad, 3-4 kanske..). Ska prata mer med Mariana nästa gång och se hur jag kan lägga upp träningen. Och innan dess kör jag med en kombi, tränar först Lång och låg och rider sen ut en kortare vända så han kan få galoppera av sig lite.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0