Intressant

Dagen lektion i Hejde var helt klart intressant! Vi var bara två styckna, med varsin häst. Vi började jobba med min Easy. Dagens träning gick ut på att få hästen att slappna av. Så medans hästen gick i skritt skulle man lägga handen lätt på olika muskler och ibland även röra den i pytte små cirklar. Och genom att bara ha handen lätt placerad på rätt ställe så slappnade han av och jobbade betydligt bättre genom hela kroppen, helt fantastiskt! Väldigt roligt att se att så lite kan göra så mycket. "Do less, get more", väldigt tänkvärt.

I morgon ska jag pallra mig upp innan kl 9 för att ringa veterinären och bestäma tid för vaccination och sen ska hästarna flyttas närmare hem. Ska nog passa på att städa ur "sadelkammaren" hemma på gården så jag kan hinna få hem mina hästgrejer innan lunch.

Sen ska de målas lite fönster också, men tror bara det var två styckna.

Och så ska kvällen avslutas med lite marshmalow-grilling med Linn och Joel =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0