Frihet

Fick den geniala idén att jag skulle rida med halsring idag :P Har inte gjort det på flera månader tror jag.
Red ner till dammen, Easy lyssnade jätte fint. Gjorde fina skritt-trav övergångar. Såg 6 rådjur på en av våra åkrar. Såg först 3 tänkbara, kunde lika gärna ha varit skuggor, men när de 3 skuggorna flydde så dök det upp 3 till ^^

Efter att ha kikat lite vid dammen hamnade vi på en åker. Var jätte trevligt underlag där till skillnad från typ all annan stanns.. Blev glatt överraskad över att det var lätt som en plätt (nästan iaf) att få Easy att trava på en volt. För att inta ha ridit med halsring på länge + pigg häst som inte har fått springa av sig kokt på flera dagar, så gick det jäkligt bra! Snacka om att man känner sig fri när man kan rida hästen på det sättet.

Han lyssnade till och med när jag lät honom springa av sig. Trodde han skulle få fnatt och stänga av som han kan göra ibalnd ^^, men de gjorde han bara en gång och det var nog för att jag släppte efter lite för mycket på hemväg. Men när jag sa till på skarpen så saktade han av rätt snällt ^^

Blir nog halsring i morgon med =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0