Hallå i kylan!

Just nu sitter jag framfør en dansk dator. Katrine har internet! Fick det inte att funka på min, men hon var snæll och lånade ut sin. Vet inte hur kallt ni har det, men hær ær det kyligt. -18 i går morse, 16 på mitt rum. Behøver jag sæga att det var mycket mer lockande att ligga kvar i den varma sængen?

Jag trivs fortfarande jætte bra. Helt fantastiskt att så många olika typer av trevlig och roligt folk kan vara på samma stælle.

I veckan som varit har vi haft hård træning med lektioner. 6 lektioner på en vecka. Hade Easy 4, William 1 och Maja 1. Var skønt att få så många lektioner på Easy, få lite mer att jobba med sjælv. Vi har provat att jobba honom med stång kombinerat med kapson. Funkar jætte bra. Tycker det har gått framåt før oss.

Den hær veckan ska vi inte ha några lektioner alls. Får kæmpa vidare sjælv en vecka till.

Igår var vi (vi i huset) hembjudna till Gøran, en som bor næra och har sin hæst hær på gården. Fick en trerætters middag, var av två var efterrætter! Kan de bli bættre? Nej! Først fick vi en jætte god grønsakspaj. Sen en mangocheesecake med lite passionsfrukt till och som avslut en liten fruktsallad med apelsin, æpple, kiwi, russin, kokos, mandel mm. Super gott och super trevligt!

Idag åkte jag med Per i traktorn før att hjælpa till att ge kossorna mat. Eller hjælpa til ær væl fel ord, åka med och titta på kossorna. Dom (Hanna och Ronny) har inte så många men en liten flok med en hærlig blandning av lite av varje. Jætte søta! Vill ta med dem hem!

Men nu ska jag nog æta lite. Dyker kanske upp hær rætt snart igen. Har kommit øverens med Katrine att hon får åka med mig och handla (behøver inte betala bensin) och jag får låna hennes internet.


Kommentarer
Postat av: Marika

Bra desl.. Då vill jag ha lite mer uppdatering här=) Puss

2010-01-26 @ 10:59:40
URL: http://marikao.blogg.se/
Postat av: Mikaela..

Hej... skulle du vilja följa med på hocky på fredag =)

2010-01-27 @ 21:21:51
URL: http://thatmic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0