Hallu :)

Hej igen.
Hemma och äter kroppkakor och grattar bror.

Har varit på Ekeskogs i lite mer än en vecka nu. Mycket jobb, men det är kul. Folket är jätte härliga. Tjejerna jag bor med är jätte snälla och roliga. Den ena, Maja som är mest ansvarig för stallet, pratar svenska. Men den andra tjejen Katrine (en 16 åring från Danmark hon med) pratar danska. I början förstod jag inte mycket av vad hon sa, så vi fick prata engelska. Men nu kan vi komunicera på svenska/danska ibland och får ta till engelskan när vi inte förstår. Sen har vi Per, en tysk, som hjälper till att bygga och fixa på gården. Och han har börjat rida och fixa lite med hästarna också. Dom är så roliga allihopa.

Igår var vi på bio. Jag, Maja, Katrine, Per, Hanna och Ronny. Såg Avatar. Jätte mysigt att umgåsa lite utanför stallet och filmen var jätte bra.

Linn har varit och hälsat på. Jätte härligt. Bra med en Linndos, det behövdes. Hon får pallra sig dit oftare, kanske rida ut en sväng i skogen eller nått.

Har ridit tre lektioner den här veckan. Först på William (tisdag), en av de mest skolade och lata hästarna på gården. Häftigt att rida en så skolad häst. Sen var det Easys tur (onsdag). Trodde att Hanna skulle säga att han vra halt på alla fyra och att man absolut inte skulle rida på honom. Men så var inte fallet :) Det gick jätte bra och fick lite grejer att jobba med själv. Sista lektionen var med Maja (torsdag), en kallblodstravar. Jätte känslig och tydlig. Lätt att känna när det blir rätt och när de blir fel. Jätte mysig häst.

Idag har vi varit ute i skogen på en runda. Provade att rida Maja. Per, Katrine och Hanna var också med. Härligt att se Hanna rida barbacka i sin fina grå kappa på sin ädla skimmel Megara. Maja var lite het och stressad ibland, men skötte sig bra tyckte jag.

Ha de bra, det har jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0